Ettevõtja peaks hoolega jälgima ka oma mainet tulevaste töötajate seas, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
- Juhtkiri Foto: Anti Veermaa
Kolmapäeval avalikustati 2015. aasta
kõige ihaldatumad tööandjad tudengite seas. Tuhande Eesti üliõpilase hulgas tehtud küsitluse tulemusel on Eesti kõige ihaldusväärsem tööandja
Skype. Majandustudengite pingereas järgnevad Skype’ile
Swedbank ja
Eesti Pank ning IT-tudengitel on pärast Skype’i järgmised eelistused
TransferWise ja
Microsoft.
Äripäeva hinnangul võiks iga arengule ja edasiliikumisele keskendunud ettevõtja jälgida oma kohta sarnastes edetabelites vähemalt sama pingsalt kui paiknemist käibe ja kasumi kasvu pingeridades. Ajada selles näpuga järge samasuguse kirega kui
Rikaste TOPis. See, kuidas suhtuvad sinusse kui tööandjasse tudengid, on sinu tulevase edu pant. Kas sa võtad tööturule jõudjate hulgast koore või pead leppima põhjakaapega, annab kohe kindlasti tunda ka majandustulemustes.
Noored lisavad ettevõttele hoogu
On klassikaline tõde, et tööjõud otsustab kõik. Noored kõvad tegijad sinu ettevõttes tähendavad värskeid ideid, julgeid projekte ja särasilmset töövihtumist. Kindlasti on neil suuremad nõudmised ja kõrgem enesehinnang, millega vanameistrid võivad põrkuda, kuid see on ainult hea. Kui hakkad vana ja kogenud töötajana eelistama rutiini ja usinaid käsutäitjaid, on ilmselt sul endal aeg lahkuda. Nii sunnivad noored ka vanematel selja sirgemaks ja sammu erksamaks ning panevad tööruumides värskemad tuuled puhuma.
Olukorras, kus noori jääb tööjõuturul aina vähemaks, on enda atraktiivse ja ägeda tööandjana turundamine, mitte ainult oma toote-teenuse müümine, talentide jahil järjest olulisem. Samuti konkureeritakse lisaks siinsetele firmadele ka välistööandjatega – välismaal õppimine ja praktikale või tööle minek on praegu noorte jaoks väga loomulik. Praeguste 20aastaste side Eestiga on kahjuks või õnneks palju nõrgem kui näiteks 40aastastel, mis on globaliseerumise arusaadav tulemus. Seetõttu peab tööandja rohkem pingutama, et luua noorte jaoks ahvatlev töökeskkond. See tähendab paindlikku tööaega, personaalsemat motivatsioonisüsteemi ja loomulikult ka väärikat palka.
Ettevõtlikkust hinnatakse kõrgemalt
Üks rõõmustav nüanss oli tööandja brändingu agentuuri Instar läbiviidud uuringus veel. Eelmiste aastatega võrreldes on noorte hulgas suurenenud nii erasektori populaarsus tööandjana kui ka soov olla enesele tööandja. Süda laulab sees selliseid asju lugedes.
See tähendab, et noored on varasemast ettevõtlikumad ning riiki ei nähta enam ammu magusaima tööandjana. Muidugi ei tähenda see, et oleks hea, kui avalik sektor saab vaid selle tagasihoidlikuma osa tööturule tulijaist. Maksumaksjale pole ju ka vaja keskpäraseid, mõttelaisku ametnikke, kes käivad oma tagumiktunde täis istumas.
Noorte nimel tasub pingutada
Küll aga peaks nii riigisektor kui ka kõik ettevõtjad üldisemalt pingutama oma erakordsuse ja ihaldusväärsuse nimel. Selle nimel, et noored töölesoovijad omaette õhkaks: „Ah, saaks vaid sinna tööle!“ ja vähkreks unetult voodis, unistades sellest, mida kõike tahaks töö juures ära teha.
Olles noorte õnne maine kehastus, tuleb õnn ka ettevõtja enda õuele. See pole sugugi vaid emotsionaalne sõnakõlks, vaid uus reaalsus tööjõuturul. Ettevõtte jätkusuutlikkus peitub muuhulgas ka võimes haarata endale häid noori tegijaid ning sellega tuleb arvestada, tahad sa või mitte. Noorte päralt on tulevik. Ja nii ongi.
Seotud lood
Dubaisse kinnisvara ostmist, kas passiivse sissetuleku või elamisloa saamiseks, saab teha mugavalt oma kodust. Milliseid võimalusi Araabia Ühendemiraatide kinnisvaraturg investoritele pakub? Miks on üürikinnisvara ostmine kasumlik otsus? Nendele ja muudele küsimustele teab vastuseid just sealses piirkonnas kinnisvaraga tegeleva ettevõtte EstKing juht Igor King.